motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

28.7.12

10 otázek pro ... @fourfivefire

Ahoj všem, v tento prázdninový den. Po delší, hodně delší době vítá hosta z "dalekého" Slovenska. Narodil se na Slovensku, žije a studuje v Anglii a rád by se na Slovensko vrátil. Má rád to a taky tohle, ale to si už přečtěte sami.


1.) Ahoj, jsem rád, že jsi přijal pozvání do 10 otázek pro ... Nejprve tě poprosím, aby ses představil našim čtenářům, odkud jsi atd, atd ... :)
Ahoj,tiež ďakujem za pozvanie! Takže moje civilné meno je Matúš, ale internetová komunita ma skôr pozná pod prezývkou @fourfivefire. Taktiež je verejným tajomstvom, že sa dlhodobo, často s odporom zdržiavam v Anglicku, ale na Slovensko, kde som kus svojho života vyrastal, som nezanevrel. Inak by som svoju pracovnú pozíciu pomenoval ako aktívny povalač.

2.) A já si myslel, že v Anglii studuješ nebo pracuješ!? (:-o) I když, ono se to "aktivní povaleč" ani s jedním nevylučuje. Ale zajímal by mě význam tvého nicku. Něco s hasičskou tématikou?
V anglicku študujem, aspoň sa teda tak tvárim (obor počítačové siete a správa serverov). Občas aj pracujem (kódovanie), ale hlavnou náplňou je te spomínana škola.

Nick mám zo serialu IT Crowd (S01E02) keď sa Moss snažíl márne oznámiť že v kancelárii horí hláškou "Oh four! I mean five! I mean fire!!". Vzniklo to ako iné názvy z mojej 'producie', keď niečo vymýšlam, tak sa inšpirujem tým, čo práve vidím. S hasičmi, ako si sa domnieval, vela spoločné nemám a v spokojný osud ludí radšej ani mať nebudem :)

3.) Máš zálibu v seriálech? Které jsou tvé nejoblíbenější?
Pri dlhých, často aj nudných večeroch sú serialy vykúpenie. Keď som si pozrel zoznam 'top serialov' tak som mal seriozny problem vela rozpoznať, ale medzi moje oblúbene určite patrí už spomínany IT Crowd, MD House, Mr. Monk, Family Guy ale aj Prison Break si rád znova pozriem. Vynechať Červeného trpaslíka by bol hriech a nespomenuť Mesto tieňov by som si nedovolil. Menovať by som mohol dlho, ešte však spomeniem že dve série Pushing daisies ma príjemne potešili.

4.) Proč sis vybral studium v Anglii? Je rozdíl mezi studiem na Slovensku, popřípadě v Česku a v Anglii?
Volba to bola neslobodna i keď zozačiatku som sa tešil. Pred 5 rokmi sme sa presťahovali do Anglicka a pretože som bol školopovinný tak som nastúpil do školy a pokračoval ďalej.

Z osobných skúsenosti čo môžem povedať, škola v Anglicku je oveľa jednoduchšia a človek má viac volného času. Na Slovensku je to drilovačka, a hrá sa na pamäť, na ostrove sa viac venujú praktickej výučbe. Jedna z výhod je samozrejme jazyk, ktorý mi tlačia do hlavy.

5.) Plánuješ, že se vrátíš na Slovensko, nebo je pobyt v Anglii pro tebe již trvalý?
Ja by som sa veľmi rád vrátil naspäť i keď moje okolie túto volbu dva krát neschvaluje. Verím že životná úroveň v Anglicku je lepšia ale neakým spôsobom tam nemám ten pocit zo života. Každopádne tam ešte 3 roky určite budem, takže si to nechám prejsť hlavou. Neviem čo bude, takže to budem riešiť až keď príde na lámanie chleba.

6.) Dobrá, předpokládejme, že po studiu zůstaneš v Anglii. Jaká je tvá pracovní perspektiva?
Bezohladu na krajinu kde skončím, po škole by zo mňa mohol byť správca serverov. Keď si však budem môcť vybrať, tak rád by som pracoval niekde na výjazde lebo nerád pozerám nato isté celý deň. Neviem či to je pubertou, ale stále rozmýšlam aj nad prácou na železnici, konkrétne byť rušnovodičom, takže robiť s počítačmi v neakej železničnej spoločnosti by bola (asi) výhra.

7.) Haha, že by ses dal dohromady s @stefansabo a pořádali jste #trip Tour of Europe? Ne, teď vážně. Myslel jsem, že jako strojvedoucí je potřeba vystudovat dopravní školu?
Predstava výletu po Európe znie super a rád by som niečo podnikol. Už dávnejšie som nad niečim uvažoval, ale skôr ako plán do budúcna.

Na rušnovodiča, čo viem, nutne netreba dopravnú školu i keď uprednostnujú takýchto záujemcov. Ako všetci vieme, na železnici je neustály zmätok takže ako to bude o pár rokov si neodvážím odhadnúť. Aj keď nebudem jazdiť, dúfam že vlaky ostanú stále mojou zálubou.

8.) Sice jsem to myslel, že budeš řídit lokomotivu a @stefansabo bude tweetovat z cest, protože (jak všichni víme) Štefan je výtečný #trip spamer a jakýkoliv #trip s ním, musí být neskutečný zážitek. To už by mohlo několik lidí potvrdit. Ale ještě jsem se nezeptal na tvoje zájmy. Takže?
Jeden z mojích málo záujmov je fotografovanie. Rád fotím ludí, ale taktiež rád idem niekde ku trati a fotím vlaky, čo však v Anglicku môže byť občas problém pretože ma identifikujú ako teroristu alebo samovraha. Obe majú svoje čaro, ktoré však človek keď nespozná, o veľa nepríde.

Keď príde na to, tak rád aj šoférujem, čo však nemám ešte možnosť dlho praktizovať nakoľko som papiere dostal len nedávno. S týmto spojeným koníčkom sa snažím limitovať alkohol na minimum, poprípade voliť nealkoholicku verziu nápoja.

9.) Chtěl jsem se zeptat, jak je to s pravostranným řízením, ale když jsi řidičák získal nedávno, tak vlastně nemůžeš porovnávat. :) Je možné fotky někde vidět?
Čo sa pravostranného riadenia týka, tak je to iba o zvyku. Niekomu to nerobí problém sa prepnuť ako vystúpy z lietadla, niekto zase tomu musí dať čas. Ja som nabral na Slovensku odvahu po mesiaci ale treba uznať, že aj tak mi nebolo všetko jedno.

Ešte taký malý rozdiel ktorý som postrehol je v označovaní ciest a taktiež v informačných ceduliach, ktoré hovoria kam sa cesta uberá - na ostrove sú intenzívnejšie umiestňované a preto sa navigácia môže zdať jednoduchšia.

Moje fotky dávam na Flickr.

10.) Je mi to líto, ale je tu poslední otázka - Je něco, co bys nám chtěl o sobě říct a na co jsem se nezeptal?
Nič konkrétne ma nenapadá, ale rád zodpoviem prípadne otázky :)

Ďakujem za rozhovor a prajem vám pekný deň :)

Děkuji za rozhovor

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat