motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

14.7.12

10 otázek pro ... @prochazka (@jiproch)

Na Twitteru je Procházků, jako much po dešti. Ale sleduji jen dva. Doteď jsem si myslel, že s jedním jsem již 10 otázek pro ... dělal a v dnešním rozhovoru na něho odkážu. Jaké bylo moje zděšení, když jsem zjistil, že tomu tak není. Budu muset v nejbližší době napravit!


1.) Ahoj jmenovče, díky, že jsi přijal pozvání do 10 otázek pro... Pro ty, co tě neznají, prosím, představ se nám.
Ahoj, za prvé, díky za pozvání. 10 otázek pro ... mám rád, rád je sleduji a rád se dovídám něco zajímavého o lidech, které sleduji a které se ti podaří zlanařit k rozhovoru. Ale zpět ke mně. Jmenuji se Jirka, příjmení asi nemá cenu zveřejňovat, když je v nicku. Nejsem už žádný mladík, ale stařec už také ne. Bydlím v matičce Praze a je mi tu stále dobře.

2.) Prozraď nám něco osobě, o tvé práci, o tvých zájmech.
Co mám o sobě asi tak říct? Jsem ženatý, již krásných 18 let, ale s manželkou jsme spolu, no... už to bude 21 let. Máme dvě děti a tři zvířata. Počet zvířat v naší domácnosti se často mění. Většinou v poměru jedno odejde, dvě přijdou. :) Počet dětí zůstává konstantní (bez odchodu a příchodu). I když v poslední době začíná mít starší syn divné narážky. Má práce. Moje práce mě baví, jinak bych ji asi nedělal, protože když tě něco nebaví, tak není dobré to dělat. Vesměs to co dělám, dělám už 19 let. Točím volantem. Vystřídal jsem tři zaměstnání a každé bylo jiné. Ale pomalu jsem stoupal od menšího auta, přes větší, až po největší. Ale ještě je pořád kam stoupat! Zájmy, to je taková všeho-chuť. Foto, čtení, sledování seriálů, ale asi nejraději jsem doma, provozuji gaučink a sleduji, jak kolem mne plyne čas.

3.) Pěkně si se nám rozpovídal! Když už tolik let sedíš za volantem, dokázal by ses ještě vrátit k tomu, co jsi vystudoval?
Tak zaprvé, nejsem studijní typ, takže jsem vyučený. V době, kdy jsem chodil na učňák, byl můj obor raritou. Dnes už snad ani není, ale tenkrát to vypadalo, že studuji něco strašně důležitého, co má skvělou a perspektivní budoucnost. Učební obor se jmenoval Mechanik elektronických zařízení. Byla to taková střední škola bez maturity. Původně jsem se hlásil na Střední průmyslovou školu v Úžlabině. Příjmačky jsem udělal, ale nevzali mě. Dodnes lituji toho, že jsem se neodvolal. Třeba jsem mohl být inženýr? Kdo ví. Dnes už je to jedno. Před 7 lety jsem se pokoušel studovat při zaměstnání, abych měl aspoň tu maturity Obchodní akademii, ale taky to moc slavně nedopadlo. Nedostudoval. Takž točím volantem po českých silnicích a kochám se krajinou za okýnkem.

4.) Co člověka jako ty přivede na Twitter?
Všude se o něm mluví, všude se o něm píše. Zpravodajská média začínají objevovat místo zvané Twitter a začínají se mu přizpůsobovat. V poslední době se začíná mluvit o tom, že se připravuje česká mutace a s tím i příliv nových uživatelů. Něco, jako nastal boom po "počeštění" Facebooku. Ti, co již na Twitteru jsou to nechává chladnými. Nevěří, že se zde objeví enormní množství těch, co se chtějí jakýmkoli způsobem nějak zviditelnit. Ti, co to udělat chtěli, už tady dávno jsou. A nemyslím, že jazyková mutace to nějak ovlivní. Ale co mne přivedlo na Twitter? Možnost sledovat zajímavé lidi, aniž bych musel žádat o jejich přátelství. O Twitteru se mluví, jako o mikroblogovací službě. Tweet je sice omezen 140 znaky, ale i v nich se dá vyjádřit síla a důležitost myšlenky. Můžeš volně šířit svoje myšlenky a názory. A budou-li pro uživatele zajímavé, bude se rozrůstat tvé portfolio Followers. Ale nic se nemá přehánět a i zde je potřeba se vyvarovat různých urážek. Může se stát, že bude ze strany Twitteru tvůj účet zablokován.

5.) Před chvilkou jsi prozradil, že jsi fanoušek seriálů. Kterých?
Ono to zase není tak horký, přeci jen volného času není tolik. V posledních letech je moje srdcovou záležitostí TBBT. Sheldon, Leonard, Howard, Raji a Penny, to je skupina lidí, které bych chtěl mít v baráku. Pátá série skončila velkým, ale fakt velkým otazníkem. Už se těším na novou řadu, která by měla začít na podzim. V počítači mám všechny série, všechny díly. Ale to by se asi moc říkalo nemělo, ne? Doma se rádi dívají na HIMYM. Mne to tolik neoslovilo, ale je to baví víc než TBBT. A taky Dva a půl chlapa. U toho se člověk zasměje, zasní a je rád, že je takový, jaký je. Hodně jsem zvědavý na nové série bez Charlie Sheena. Mám všechny díly Star Wars, ale ještě jsem je nikdy neviděl všechny. Většinou nedokoukám, protože usnu. A pak je ještě celá řada seriálů, ale žádný z nich jsem neviděl komplet, nebo mne neoslovil na tolik, abych se na něj vydržel dívat déle, než pár dílů. Když to vezmeš kolem a kolem, je v televizi denně tolik seriálů, že by člověk z toho zblbnul.

6.) Dobře, máš pravdu, není seriál, jako seriál. Vezmeme z jiné stránky. Jaký žánr seriálový, filmový, televizní, nebo i knižní máš rád?
Od mládí tíhnu k vědecko-fantastické literatuře. Mám přečteného celého Isaaca Asimova, Stanislawa Lema, prostě klasiku sci-fi. Občas se mi do toho přimíchalo něco ze světa fanatsy, třeba Dračí srdce, ale všechny díly jsem nečetl. Televize a film? Jak kdy. Stará, česká komedie, nikdy nezklame. Filmy z první republiky, u nich se vždy zasním, jaká to byla doba. Technická revoluce byla na počátku. Prostě začátek. Člověk se tak zamyslí, jestli ještě dnes může nastat situace, že bude objeveno něco, co chápání světa kolem nás obrátí naruby. Že se dočkáme vesmírné turistiky, to věřím. Ale co cestování do dalekého vesmíru? A to už jsme zase zpátky u sci-fi. :)

7.) Chtěl bys cestovat vesmírem, nebo v čase?
Těžká odpověď. Člověk si občas říká, že by se rád vrátil v čase a změnil něco, co se mu nepovedlo. Asi by to bylo fajn. Člověk by si měnil svoji současnost a budoucnost podle toho, jak by mu to vyhovovalo. Vlastně by si ji přizpůsoboval k obrazu svému. Ale kdyby to dělal každý, nastala by jednou kolizní situace. Děj by se v takovém okamžiku musel nutně zaseknout, zkolabovat. Spousta požadavků na jedno konkrétní místo a čas. Takže ne, cestování v čase ne. Ale napříč vesmírem, to ano. Poznat nové světy. Třeba někde opravdu žijí určité formy života. Kdo z nás ví, co se nachází za poslední viditelnou galaxií? Další galaxie? Kde končí vesmír? 
Vždyť vesmír už existuje 15 miliard let. To jsou otázky, na které lidstvo hledá odpovědi a jednou je najde. Věřím tomu, ale to my už tu nebudeme. :)

8.) Vyprávíš o tom s takovým zaujetím, že by ti člověk přál, aby ses toho dožil a měl tu možnost.
No vidíš a to je právě důsledek, nebo následek, TBBT. Ten seriál mě tak chytl, že jsem se o fyziku a vznik vesmíru začal zajímat drobátko víc. Přečetl jsem několik knih od Stephena Howkinga. Je to hrozně zajímavé čtení. O vzniku vesmíru a jeho fungování. Pochopil jsem tak i několik replik z TBBT. Částečně bych se přirovnal k Penny, která na začátku o fyzice nevěděla vůbec nic, ale postupem času začíná chápat různé souvislosti. A to mne zase přivádí k otázce seriálů. Je fajn, že takové pořady vznikají a nutí člověka přemýšlet o světě kolem sebe. Mám také rád televizní programy s touto tématikou. Zvláště pak na kabelových stanicí. Hlavně ty z produkce Discovery Channel, to je opravdová studnice vědomostí a zajímavostí.

9.) A co plány do budoucna?
Těch je také hodně. Asi největším je pořízení vlastní chalupy. Zatím jezdíme na dovolenou na chalupu rodičů, ale rádi bychom něco vlastního. Rozmýšlíme, jestli koupit nějakou starší i s možností menší rekonstrukce, nebo si nechat postavit úplně novou. Vzhlédly jsme se v roubenkách. Je to taková alternativa bydlení v novém, ve starém stylu. Všude dřevo a jeho vůně. Všechno však záleží na financích. Také už několik let slibujeme dětem dovolenou u moře. Když však člověk vidí v televizi krach jedné cestovky za druhou, tak si říká, že i doma (v ČR) jsou krásná místa.

10.) A je tu konec. Děkuji za odpovědi a klasická otázka na závěr - Je něco, co bys nám o sobě chtěl říct a na co jsem se nezeptal?
Takových věcí je hodně, ale s ohledem na různé skutečnosti o nich nemohu mluvit. :) Ale je jedna věc, kterou bych asi prozradit mohl, ale nechám si ji na později, zveřejním ji na Twitteru. Jak se říká "Moudří asi pochopili", ale jsem zvědavý, kolik lidí na to přijde. ;) Každopádně děkuji za pozvání, přeji všem krásné prázdniny a 10 otázkám pro ... mnoho spokojených čtenářů.

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat