motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

1.10.12

10 otázek pro ... @IvoGerda

Když někomu řeknete, že v sociálních sítí preferujete Twitter, kouká na vás, jako byste byli, přinejmenším, z Marsu. Přeci jen, Twitter v ČR stále nedosahuje popularity FB, i když již prošel počeštěním. Mnoho lidí si také myslí, že Twitter používá pouze omezená skupina lidí kolem IT a všeho, co lze zařadit do kategorie výpočetní technika. Ale mezi uživateli této soc. sítě se najdou i „obyčejní“ lidé. Jako třeba můj dnešní host.


1.) Ahoj, vítám tě u 10 otázek pro ..., děkuji, že jsi přijal pozvání a hned tě poprosím, aby ses představil čtenářům. :)
Ahoj díky za pozvání a snad tímto rozhovorem někoho nepohorším. Jmenuji se Ivo Gerda a pomaličku už tady na tom světě zakončuji čtvrtou desetiletku. Vychovávám dvě děti. Zaměstnání mám to, které jsem chtěl od malička, takže dělám šoféra. Prošel jsem nákladní i autobusovou dopravu. Mezinárodní dopravu jsem už pověsil na hřebík,protože jak dneska nevidím kostel začínám být nervózní a rád spím ve své posteli. Někdy mě to však přepadne a povozil bych se. :)
Moje koníčky jsou metalová hudba. Hudba, ta je dneska trochu na druhé koleji, protože jsem se nějak zakonzervoval v 80tých letech, ale občas si poslechnu i nove kapely. Nejlepší relax je pustit bigbít, natáhnout nohy, anebo se zavřít do kamionu se spoustou CD a uhánět krajinou. Mám rád sport (pasivně), hlavně fotbal a hokej (Zbrojovka, Kometa). Zajímám se o PC, internet a poslední dobou hlavně telefony. Nejsem odborník, jen nadšený uživatel, protože tomu vážně nerozumím.
Propadl jsem sociálním sítím jako je Twitter a Google +. Ale spíš tam čtu než, že bych tvořil nějaký obsah. Když člověk sedí sám v autě, tak si nějak ten čas musí krátit.

2.) Drobátko jsi mi vzal vítr z plachet, ale nevadí. :) V současné době jsi řidičem autobusu. Zájezdového nebo linkového? Popřípadě, v jakém městě se s tebou mohou čtenáři povozit?
Posledních 6let už jezdím jen linku na vnitru v úžasném systému IDS JMK (vesnická MHD). Kde jezdím a kde jsem ke spatření, tak na to odpovím celkem těžkou otázkou. Ve kterém městě je hrad Špilberk? Více méně se tedy „motám“ kolem Špilasu.

2a.) Pracoval jsi jako řidič MKD (mezinárodní kamionová doprava). Co bylo impulsem, nebo proč ses rozhodl toto opustit a jít řídit autobus? V autobusu si kdekdo neustále stěžuje, že je horko, zima, jak to s námi řidič jede? Nechybí ti ten klid, kdy máš naloženo, zavřeš vrata, vlezeš do kabiny, uděláš si pohodlí, zasuneš CD do přehrávače a jedeš a jedeš a jedeš ...?
Abych se přiznal, tak nejsem čistokrevný kamioňák. Dva roky po vojně jsemjezdil s Boženou (Avia) asi tři měsíce. Pak jsem šel na rok jezdit s Volvem (solo) a to už jsem si připadal jak velkej kluk, jenže jsem chtěl poznat svět a tak jsem přešel na autobus. Přes sezonu jsem jezdil na mezinárodní s busem a mimo sezonu linku. Když firma přikoupila k autobusům i kamiony, tak jsem začal vypomáhat na kamionce. Pomáhat na kamionce jsem začal hlavně, abych si odpočinul od lidí a užil jízdu (SCANIA TOPLINE byla velký lákadlo). V dnešním provoze a buzeraci na silnici, ale není šoférům MKD co závidět.
Před pár rokama jsem všeho nechal a jezdím jen kolem kostela. Na lidi v buse si zvykneš „jedním uchem tam a druhým ven“.

3.) Jsi o něco málo starší než já, takže dětský kreslený seriál Nu pogodi, ti není neznámý. Při rozhovoru s tebou se mi vybavuje díl, kdy zajíc s vlkem jedou autobusem a zajíc si z vlka udělá štípátko na jízdenky. Pak ho přivře do dveří a vlk běží vedle autobusu. Znáš nějaké podobné situace z reálného života?
Naštěstí nic podobného neznám, protože táhnout někoho za sebou by byl pěknej průser. Pokud se ptáš na veselé historky z natáčení, tak těch tam moc není nebo vyplynou ze situace. To, že ti někdo poblije půl autobusu, zase tak sranda není, když to musíš uklízet. Jinak seriál Nu pogodi znám a hned si jdu najít DVD a pustím si pár dílů. Jen škoda, že chtějí zakázat první série, kdy vlk kouřil. To jsem trochu odbočil. Na nic extra si nevzpomínám.

3a.) Nemyslel jsem hned, jestli se ti stala taková nepříjemnost, ale právě na nějakou veselou příhodu "z natáčení". ;) Na druhou stranu je dobře, že člověk o takových věcech jen slyší vyprávět, než by je sám prožil. A když jsme u těch kreslených seriálů, jaké jsou tvoje oblíbené?
Z kreslených snad jen Simpsonovi a potom české večerníčky. Bob a Bobek a Maxipes Fík, to je klasika. Co se týká seriálů tak radši sitcom (Kutil Tim) než krimi a scifi. Co nesnáším, tak jsou sto a více dílné seriály na TV Nova a Prima a všechny možné kriminálky(Miami, Las Vegas a pod.)

4.) Co se ti první vybaví, když řeknu Twitter, Google+ a Facebook?
Ty mi dáváš zabrat. Když slyším Twitter tak mě napadne válka Android vs. WP případně iOS. Ty boje OS na Twitteru mě baví, ale nesmí se urážet uživatelé. Google+ = zajímaví lidé, co tvoří zajímavý obsah. Zajímaví lidé jsou i na Twitteru, ale na G+ se o nich dozvíš přece jen víc. Hlavně spousta lidí se mi kryje v obou sítích.
Facebook mi nedal vůbec nic a tak jsem ho v zimě zrušil. Nějak mi tam neseděla ta konverzace. Nevím proč, ale na G+ a Twitteru jsem našel hned okruh lidi, co mi mají co říct a to jsem na Facebooku neměl..

4a.) Sleduješ stejné lidi na Twitteru i Google+?
Není to 100% , ale jo, sleduji lidi tam i tam. Na G+ je ten obsah přece jen trochu obsáhlejší.

5.) Ještě se vrátím k době prázdnin, dovolených. Cestuješ na dovolenou autobusem? Takové to, profesionální postižení prací. :) Jak jsi trávil letošní dovolenou?
Dovolenou jsem trávil doma a podnikal menší výlety do okolí a bylo to fajn. Co se týká cestování autobusem, tak dálkovou jízdu překousnu, ale jízdě veřejnou dopravou se vyhýbám, jak můžu. Jezdit autobusem jako cestující fakt nemusím.

6.) Končí první měsíc školního roku. Co děti (tvoje) a škola? A jaké jsou děti (cestující) z pohledu řidiče autobusu?
U mých dětí se můžu akorát modlit, že už to nějak dokopou. Holka bude na jaře maturovat a kluk je v sedmé. No, a to už nejde moc tvarovat. Děti jako cestující pouze v počtu 1-2 kusy na autobus, vše  navíc  je špatný. :-) O speciálních školních spojích ani nebudu mluvit. :-)

7.) Prázdniny za námi, Vánoce před námi. O co si napíšeš Ježíškovi?
Manželka mi dovolila koupit Nexus 7, ale prý ho budu mít už i k vánocům. :-) Rychlostí s jakou to uvádí na trh, to možná bude opravdu akorát na ty Vánoce. Takže už si o nic psát nebudu. Kdybych mohl, tak bych si přál od Ježíška Sony Xperia T.

8.) Dnes o půlnoci (28.9.) se začíná prodávat v ČR iPhone5. Je nějaké zařízení, kvůli kterému by sis šel stoupnout o půlnoci do fronty, abys byl mezi prvními majiteli?
Dokud se nezačne prodávat zdraví, tak nehrozí, abych někde stál. Ani to moc nepochopím, proč lidi stojí frontu na věc jako je telefon.

9.) Nexus 7 je Android. Telefon také používáš s OS Android. Ale co PC/notebook? Jaký OS preferuješ?
Na PC a notebooku používám Windows (teď mám všude Windows 7). Přes všechny řeči, jak je Windows na h****o, tak přece jenom má vše co uživatel potřebuje. Jednou jsem zkoušel Ubuntu, ale nemohl jsem si zvyknout. Takže jsem taková normální šedivá myš.

10.) A je tady poslední otázka. Nejprve bych ti rád poděkoval, že jsi našel odvahu a čas na 10 otázek pro ... a teď už jen - Je něco, co bys nám chtěl o sobě říct a na co jsem se nezeptal?
Nemáš za co děkovat. Spíš přemýšlím, čím jsem si zasloužil tvoji pozornost, že obětuješ čas psaním o mne. Prásknout na sebe už nechci nic, protože mě nic nenapadá. Jinak dík a ahoj na síti. Snad jen ať se lidi chovají k sobě líp. :)

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat