motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

29.10.12

10 otázek pro ... @Ralfeek

Vždy mám radost, když se mi k rozhovoru podaří získat zahraničního hosta. Ale? Kdo z nás považuje Slovensko za zahraničí? Nejen rozdíl v platební měně nám naznačuje, že Slovensko už dávno s námi netvoří jeden celek. Na druhou stranu, je to jedna z mála zahraničních destinací, kde jsem schopen se domluvit.  Jako dítě jsem několikrát pobýval v Popradu, Tatranské Lomnici a okolí, Lučenci. Konec vzpomínek, současnost je trochu jiná, ale stejně mám radost z každého Slováka, který se stane mým přítelem na Twitteru. Tak, jako tomu je s Matúšem.


1.) Ahoj, vítám tě u 10 otázek pro ... a přejdeme rovnou k věci. Nejprve tě poprosím, představ se čtenářům. Jak se jmenuješ, odkud jsi, kolik ti je, atd ... :)
Ahoj, ďakujem za pozvanie. Ešte nikto so mnou nerobil rozhovor, takže som celkom nervózny :) ale aj potešený. Volám sa Matúš Dudík a som z kopaničiarskeho kraja z mesta Myjava. Kúsok od moravských hraníc. Na Zemi sa potulujem niečo cez 35 rokov a ešte mám v pláne sa tu nejakú dobu tmoliť a zavadzať. Pracujem v maloobchode a predávam elektroniku. Som chronický single a tak trochu pôžitkár.

2.) Jsem vždy mile překvapen, když hned po první otázce, se přede mnou začne rýsovat postava, kterou znám z Twitteru, v úplně jiném světle. :) Jak ses dostal k Twitteru?
Účet som si založil niekedy v roku 2009, po tom čo som videl na niektorých stránkach naň odkazy. Krútiac neveriacky hlavou, čo to je za blbosť, som to zavrhol a až po nejakom roku, dvoch som sa na to znovu pozrel. Sadol som si k tomu a reku nevzdám sa, kým tomu neprídem na kĺb. Pomaly som si pridával ľudí a zisťoval, čo za službu to vlastne je. Teraz som spokojným užívatelom a twitter sa pre mňa stal sociálnou službou no.1.

2a.) A jak jsi na tom s dalšími soc. sítěmi?
Samozrejme facebook. Nech si kto chce čo chce vypráva, mám ho rád, už len kôli tomu, že mi uľahčuje komunikáciu so vzdialenými, zaneprázdnenými ľudmi. V poslednej dobe sledujem, hlavne na twittri odpor k FB, ale príde mi to ako taká módna vlna. Najskôr bolo IN mať FB, teraz je to OUT. Ako v bulvárnych časopisoch. Príde mi to tak trochu úbohé.
Ďalej je tu G+, ktorý je krížencom twitteru a FB a je taký, aký si ho urobíš. Hlasy akože je G+ mestom duchov vo mne vyvolávajú len úsmev. Ja ho mám taký počítačovomobilnoscifimačací :)
Trochu som aj na Pintereste, ale nejako ma to nechytilo. Občas tam nakuknem a pinnem si obrázok do albumu.
A to je asi všetko. Spomínam si, že tu bol pokus s menom Diaspora, ale to mi pripomínalo G+ a tak bolo jasné, kto v tejto vojne zvíťazí.

3.) Prodáváš elektro, sleduješ tedy trendy v oblasti mobilních telefonů a moderních technologií? Pomáhají ti v tom i sociální sítě?
Tak určite. Trh s telefónnmi sledujem od vtedy ako sa stali dostupnými pre obyčajných smrtelníkov a neboli už len výsadou top menežérov. Bavia ma, len prišli sme do doby, kedy sú všetky ako jeden a len sa naťahujeme s patentami. Je to škoda. Kedysi boli telefóny veľké, malé, guľaté, zelené, skrátka fantázii sa mädze nekládli. Človek mohol byť ozaj originálny, keď zohnal nejaký zaujímavý model.
Vďaka twitteru a G+ mám neustále prehľad čo sa deje a keď natrafím časom na nejaký článok v novinách, len sa pousmejem, že to už je dosť staré info :) milujem tu rýchlosť, akou sa šíria informácie na sociálnych sieťach.

4.) Ano, to byla doba, kdy "každý" měl N5110, ale každá byla jiná. Počet barevných a grafických variant výměnných krytů se ani nedal spočítat. Dnes, když mají dva lidi stejný telefon, poznají si snad jen podle instalovaných app a vyzváněcích melodií. Popiš nám svoji mobilní historii. :)
Jednoduchšie ako tu menovať každý telefón, asi bude pozrieť sa na ne, na moju históriu. Tu je link.

5.) Pěkná sbírka. Podle posledního obrázku hádám, že jsi skončil u BB9780. Co tě vůbec nejvíc zaujalo na telefonech BB a proč je používáš?
Žiaľ posledné dva obrázky mali byť naopak a posledným mal byť HTC Desire Z :) BB som používal len zopár mesiacov a musím skonštatovať, že nič moc. Akože po stránke hardweru je to mašina, ale ten ich operačný systém a previazanie na BIS, bez neho nejde ani FB ani twitter, je hrôza.
Rýchlo som zutekal naspäť k Androidu, ale podmienka bola hardwerová klávesnica, takže do úvahy pripadalo len Zetko. Je veľká škoda, že mobilov s takouto konštrukciou, je tak malý výber. Mám dojem, že teraz sa tej úlohy zhostil pre zmenu Samsung, kedže HTC oznámilo, že takýto model už neplánuje.

5a.) Znamená to, že na mobilu preferuješ hw klávesnici?
Nie bezpodmienečne. Len doteraz som nenarazil na takú, na ktorej by som nerobil viac preklepov ako slov. Jediná soft klávesnica, čo sa mi ozaj páči a funguje, je na iOS zariadeniach. Preto aj môj ďalší mobil bude iPhone. Je ti jasné, že sme dospeli do bodu, kedy veľa ľudí skončí s čítaním tohto rozhovoru ;)

6.) Jsi tedy vášnivý uživatel mobilních telefonů, co desktop, NB, programování, kódování, atd ... Vše co se točí kolem počítačů, internetu ...?
Na tomto poli som len zanietený fanúšik, moderne označované ako geek :) Od malička milujem svet počítačov. Začínal som na Didaltiku Gama, kde boli aj prvé a posledné pokusy o programovanie. Na to som nemal nejaké vlohy, nič sa na mňa nelepilo, tak som ostal len klasickým hráčom, opravovačom a ladičom počítačov :) Je až neskutočné, čo dokáže BFU (běžný Franta uživatel) s kompom urobiť. Ale baví ma to po nich lepiť a keď im to odovzdáš hotové a funkčné, si pre nich ako hrdina z mýtov a povestí.
Aby som sa vrátil k železu, tak neskôr prišlo Pentium 120MHz, potom nejaká 400ka, nasledoval Celeron 800ka. Keď výkon už nestíhal, tak som si kúpil notebook HP, ktorý už mám päť rokov a stále je ešte funkčný kus. S win7 chytil druhý dych, aj keď pri flashi sa trochu zadýchava.
Popri tom som mal netbook Asus, ktorý som neskôr vymenil za iPad 2, s ktorým som nadmieru spokojný.
Samozrejme nemôžem opomenúť herné konzoly ps one a neskôr kúpenú ps2, na ktorej hrávam doteraz. Z prenosných konzol som vlastníkom nintenda DS, ktoré mi po čase zabavil otec, tak som si musel tento rok kúpiť nintendo 3DS.

6a.) Co herní mobily - Nokia NGage, Sony Xperia Play? Nebo vůbec mobilní hry, zasáhly tě, jsi jejich fanoušek?
Tu je to práve naopak. Som odporcom hrania na mobiloch. Ešte keď boli tlačítka sa to dalo, ale teraz? Máš display, na ktorom by si si mal vychutnávať hru, ale miesto toho ti tam lietajú prsty a snažia sa čo najviac ten display upatlat. Celé je to kontraproduktívne. Nemám rád veci "všetko v jednom". Ale aby som len nehejtoval, mám v mobile jednu hru, ktorou zabíjam čas, keď na niečo čakám. Bubbles - klasická šprngačka do rovnakých farieb. A dokonca som si ju aj zakúpil :) lebo ma vytáčali reklamy.

7.) Ještě bych se vrátil k úvodní otázce, jestli ti to nebude vadit. Představ nám trochu svoje město. Kdyby se někdo ze čtenářů rozhodl navštívit Myjavu, kam by jsi ho pozval, jaké zajímavosti stojí za to navštívit?
Najlepší čas na navštívenie mesta Myjava je v prostriedku júna, keď sa konajú Medzinárodné folklórne slávnosti. Trvá to 3 dni a všade kde sa človek pohne naráža na tradície. Je to pekné a veľmi navštevované podujatie. Vrelo každého pozývam. Nechýba spev, hudba a pravá kopaničiarska slivovica :)
Inak je tu krásne po celý rok. Myjava leží v doline oblkopená kopcami. Je tu veľa zelene a príjemní ľudia. Skrátka ideálne malomesto na celý život. Hneď vedľa je Stará Myjava kde je možnosť v lete kúpania, je tam veľké jazero a v zime možnosť lyžovania aj s vlekom pre vývoz hore kopcom. Myjavu milujem a nemienim opustiť, ale človek nikdy nevie, že? :)

8.) Když bydlíš, téměř, na česko-slovenské hranici, napadlo tě někdy pracovat v ČR? Mnoho lidí ze Slovenska, jezdí do ČR za prací.
Od vyjdenia zo školy som v jednom a tom istom zamestaní. Už je tomu 17 rokov. Nie som typický príklad neustále migrujúceho zamestnanca. Možno mám aj šťastie na zamestnávateľov. Viac menej som spokojný s tým čo mám. Aj keď hneď po škole som bol za prácou aj na Morave, vtedy tam kdesi okolo Veselí nad Moravou vyrábali bicykle, ale keď sa naskytla práca v mojom meste, tak som neváhal.

8a.) Takže ptát se, jestli bys za prací vyjel do světa, je asi zbytečné, že? :)
Keby to bolo ozaj nevyhnutné, tak asi hej. Ale, že by som cielene sa teraz rozhodol, určite nie :) Som domased

9.) Plány do budoucnosti?
Budúcnosť je hmla a fantázia. Nezaoberám sa ňou. Žijem a rozhodujem sa podľa momentálne nevýhodnejších podmienok.

9a.) Tak jinak. Rodina bude? Cesta kolem světa? Nobelova cena za cokoli? :)
Deti moc nemusím, maximálne tak na pár minút a potom vrátiť, takže rodinný typ asi nebudem. Pravidelne stávkujem, takže na cestu okolo sveta sa fakt teším a čo sa týka Nobelovky, tak tú už dávno mám v paralelnom vesmíre.

10.) Otázky jsou vyčerpány, děkuji ti, že jsi přijal pozvání a vydržel až do konce. A na závěr - Je něco, co bys nám chtěl o sobě říct a na co jsem se nezeptal?
Ja ďakujem za pozvanie, bolo mi cťou. Nie je čo viac na mňa prezrádzať, ostané nech už si ľudia poskladajú z mojich tweetov, verím tomu, že by si na mne zgustol kdejaký psychiater. Pac a pusu priatelia :) stay tuned

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat