motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

17.12.12

10 otázek pro ... @KarelKroupa

Kdo je tajemný Karel Kroupa? Je to sleď, proplouvající vodami Twitteru, jako my ostatní. Je to člověk, bdící nad vodou. Je to člověk, který má rád zimu i léto. Je to geek. Je to ... Karel Kroupa, táta, kamarád a hlavně diskutér, který neplýtvá slovy, ale co řekne, má hlavu a patu. Žije snad ve světe 140 znaků? Jako my ostatní?


1.) Ahoj, vítám tě u 10 otázek pro ... a děkuji, že jsi přijal pozvání. Jako všechny před tebou, nejprve i tebe poprosím, představ se čtenářům.
Ahoj, děkuji za pozváni. Představit se? Zkusím to v bodech, jak mě napadne, nikoli podle důležitosti:
- otec dvou kluku
- workoholik, který nevěřil, že se dá sedět najednou na dvou židlích a tak pro jistotu obsadil tři
- všemi milovaný šéf (povinně)
- dříve blázen do aut (při ročním nájezdu kolem 50tis km už mě to nějak přešlo)
- fanda elektroniky a geekhraček obecně
- totální sportovní antitalent (díky svým 2m a 120kg, ale vynikající stoper, s přezdívkou Definitivní a bilancí jeden zákrok, jedna červená karta)

2.) Tedy poslední dobou to mám v rozhovorech samého ředitele, vedoucího pracovníka, bankéře, finančního rádce, sakra, kde se lidi na tom Twitteru berete? Vždyť je to síť geeků, ajťáků, nerdů ..., síť asociálních živlů!
To víš, nikomu se nechce pracovat a každý raději šéfuje :-) Mám pod sebou 7 lidí, takže žádnej big boss. A kde se bereme na Twitteru? Nevím. Já nepoužívám FB, Instgram apod. Twitter je rychlý, stručný, přehledný... Vlastně jej mám i jako takovou rss čtečku.

2a.) Jak by si ze svého pohledu charakterizoval sociální sítě?
FB: Nesmyslný žrout času (nepoužívám)
Twitter: Příjemný žrout času (mám rád)
LinkedIn: Užitečný žrout času (mám)
Instagram: Nepochopitelný žrout času
Google+: Ještě to vůbec funguje?

2b.) Stručné a výstižné. Ale, proč si myslíš, že tolik lidí používajících Twitter, nemá rádo FB, s Google+ se smířilo, ale na Instagram vrhne všechno, co se jim dostane do hledáčku mobilního foťáku?
Spíše to bude ve FB samotném. Sám jsem si jej založil ještě v době, kdy o něm příliš Čechů ani nevědělo. Mám kamarády roztahané po celém světě. Ale v době, kdy se začalo "soutěžit" kdo má více přátel a kdo nebyl na FB, jako by nebyl, jsem ho přestal používat. A žiju. Navíc, prý jsou ve FB už i reklamy, neustále se mění podmínky... Na Twitteru je větší svoboda a svým způsobem i anonymita. A s G+ se všichni smířili, protože si jej všichni založili a nikdo jej reálně nepoužívá. Proto nikoho neštve :-)

3.) Znamená to tedy, že ke své práci sociální sítě nepotřebuješ a využíváš je jen pro svoji "zábavu"?
Přesně tak. Twitter je čistě moje osobní záležitost, o které (doufám) zaměstnavatel neví.

3a.) Myslel jsem, jestli ke své práci využíváš informace, data ze sociálních sítí?
Absolutně minimálně. Přeci jen jsem vodohospodář a myslím, že na Twitteru v ČR jediný :-)

4.) Jak se "vodohospodář" dostane na Twitter?
Právě kvůli odporu k FB a asi potřebě, si někde anonymně vylít srdíčko. Twitter se k tomu nabízel. Moc lidí jej nezná, přesto se o něm hodně mluví. A je tu spoustu geeků a podobných cvoků, které rád čtu.

4a.) Zkus ve 140 znacích charakterizovat Twitter.
To je jak představování soutěžících v AZ kvízu :-)
Vtipný, cynický, stručný, užitečný zdroj informací, který nemusí obtěžovat a neobsahuje roStomyléé ŇuciNki ňufinky koťáTKa.

5.) Jsi opravdu takový Family manager, jak máš v BIO?
Snažím se o to. Jak jsem psal v první otázce - mám toho teď opravdu na bedrech hodně a tak musím přiznat, že tu rodinu trochu flákám. Nicméně přes svátky jsem naplánoval skoro 3 týdenní dovolenou a tak jim to snad vynahradím.
A samozřejmě, jak už to tak bývá, největší manager jsem, když není žena doma :-)

5a.) Platí rčení, že muž je hlavou rodiny, ale žena krkem, který tou hlavou hýbe?
Jako hrdý muž to samozřejmě popřu. Přeci nemáme matriarchát! Nicméně… něco málo pravdy na tom samozřejmě bude :-)

6.) Máš někdy strach, že žena čte tvoje tweety?
Ani ne. Nějak nevím o ničem, co by se neměla dozvědět. Ale můj účet nezná :-)

6a.) A někdo z rodiny sleduje tvůj Twitter účet? ;)
Pevně doufám, že ne.

6b.) Nebo jinak, zkoušel jsi někoho z rodiny přesvědčit ke vstupu do světa Twitteru?
Nikoho jsem nepřemlouval. Každý máme své sítě.

7.) Co dělá Karel Kroupa o volném čase?
Poslední dobou vážně neví, co je volný čas. Pokud už se mu něco podaří urvat, věnuji čas rodině.

7a.) Tráví Karel Kroupa někdy dovolenou? :)
To ano. A plnohodnotně. Trvám na tom, že dovolená má být alespoň 14 dnů. A to pouze monitoruju ob den emaily. Jinak mám přesměrované telefony a všichni mají příkaz psát sms opravdu až na pokraji smrti :-) Překvapivě to dodržují.

7b.)14 dní v zimě a 14 dní v létě?
Přesně tak. Letos se mi "podařilo" ušetřit něco dovolené navíc, takže budou ještě jarní prázdniny.

8.) Co pro tebe znamenají Vánoce a Nový rok?
Nejsem křesťan, takže tenhle význam Vánoc asi nic. Dříve to pro mě byl asi hlavně první velký klid od prázdnin, dárky. Dneska asi hlavně setkávání s rodinou, cestování, dárky pro děti. Baví mě. Nějak nechápu ty "vánoční stresy". Nechápu hlavně ty lidi. Já mám stresu za celý rok dost. Vánoce si užívám. Na nákup dárků si vyčlením jeden večer a jsem spokojen.
Silvestr bylo dříve vyvrcholení týdne v lihu. Dneska už více méně nic. Nijak zvlášť to neprožívám.

9.) Umíš si představit den bez mobilního telefonu a internetu?
Překvapivě těžší otázka, než by se mohlo zdát. Poslední dobou vyhledávám hospody, kde není signál. Vypnout mobil nedokážu, ale když jsem v místě, kde mobil nefunguje, líbí se mi tam. O dovolené jsem přišel o připojení k internetu a přístup k emailu. A víš co? Bylo to fajn. Týden jen na mobilu. (O to horší byl ale návrat do práce).
K té otázce. Představit si to nedovedu, ale myslím, že někde v hloubi duše o tom malinko sním.

9a.) Bez jaké "hračky" by sis dokázal představit a naopak, bez jaké "hračky" by sis nedokázal představit svůj běžný den?
Absolutně se obejdu bez mp3 přehrávačů a podobných záležitostí. Nemám pro ně využití. Ale oklikou se vracíme k předchozí otázce. Asi bych se neobešel bez mobilu. A bez auta.

9b.) Bereš auto jako hračku, nebo jako životní nutnost?
Jednoznačně je to pro mě životní nutnost. Princip pražské MHD jsem dosud nepochopil (moc jsem se nesnažil) a jezdím po celé republice. Už se netěším do auta jako za mlada, ale i tak se občas přistihnu, že mě to za volantem zkrátka baví a že nemyslím na nic jiného než na to řízení.

10.) Myslím, že to by mohla být hezká tečka na závěr. Rád bych ti poděkoval, že jsi našel odvahu na 10 otázek pro ..., popřál bych ti do příštího roku hodně, zdraví a štěstí. To ostatní, snad, přijde samo. :) A stejně ti položím ještě jednu, poslední, tzv. finální otázku - Je něco, co bys nám chtěl o sobě říct a na co jsem se nezeptal?
Já děkuju za pozvání. Potěšilo. I Tobě (a čtenářům) přeji vše dobré v Novém roce. Nechci znít jako babička, ale hlavně to zdraví.
A nepotěším Tě. Myslím, že už jsem tu toho o sobě navykládal mnohem víc, než se mi na veřejné síti líbí. :-)

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat