motto: "bez háčků a bez čárek, je mobilní pisálek"

4.3.13

10 otázek pro ... @zdenekkreml

Ahoj, po měsíci vás vítám u pokračování rozhovorů 10 otázek pro ... A protože v únoru vyšel pouze jeden rozhovor, s dnešním hostem jsem si pěkně popovídal. Ke konci už toho měl asi dost, ale to je prostě oběť, která se musí přinést, když s takovým rozhovorem souhlasíte. Abych ale nestrašil budoucí hosty, vždy to berte s úsměvem! :)


1.) Ahoj, díky, že jsi přijal pozvání do 10 otázek pro ... Stejně, jako předchozí hosté, prosím, představ se čtenářům. :)
Ahoj předem bych chtěl moc poděkovat za pozvání do tvého projektu 10 otázek pro...
Abych se trochu představil, jmenuji se Zdenek Kreml, za to příjmení opravdu nemůžu :-) a žiji už skoro 38 let v Sokolově kousek od Karlových Varů. Jsem otec dvou dětí kluk 8 a holka 9 let. K tomu máme doma třináctiletou labradorku a dvouletou fenku křížence labradora. Živím se rukama a tohoto času jsem zaměstnán u německé firmy, kde pracuji jako instalatér–topenář a tak trávím pracovní týden v Německu. Doma jsem pouze přes víkend tak veškerý volný čas se snažím trávit s rodinou, navíc syn hraje hokej, což zabere také dost času.

2.) Už jsem měl, jako hosta rozhovoru studenta v zahraničí, uživatele Twitteru, který žije v zahraničí, ale jsi první, kdo do zahraničí jezdí za prací. I když, jaké je Německo zahraničí, že? Co tě přivedlo k tomu, že pracuješ v Německu?
Pár let jsem u nás podnikal, nebyl jsem žádná velká firma, ale na slušný výdělek to celkem stačilo. Práce bylo také dost, ale postupem času už člověka přestane bavit pořád se někoho doprošovat o své peníze a metody velkých stavebních firem na chuti do práce také moc nepřidaj.
O prázdninách loňského roku se naskytla příležitost nastoupit do Německa. Práce na montážích pro mne nebyla cizí, projezdil jsem dříve skoro celou republiku. Tak jsem to chtěl ze začátku jen vyzkoušet. A samozřejmě, také kvůli penězům.
No a už jsem zde přes půl roku.

2a.) Pamatuji doby, kdy Češi jezdili do Německa i Rakouska za prací a vraceli se odtamtud, jako spráskaní psi. Často i bez peněz a bez jakýchkoli iluzí o práci "na západě". Byl ve tvém okolí někdo, kdo se tě od toho pokoušel odradit?
On na to ani nebyl čas, aby mně někdo odrazoval, seběhlo se to hrozně rychle. V pondělí telefon jestli chci nastoupit, ve středu jsem už jel podepsat pracovní smlouvu a další pondělí jsem už vyrážel na Neu-Ulm.
Takže docela rychlost, na někoho kdo neuměl ani slovo německy :)
Ale z dřívějška vím, že pár známých se také spálilo, ale většinou ti, co se nechali zaměstnat přes agenturu dohazující práci do zahraničí. Do toho, bych určitě nešel.

3.) Na tvém Twitteru se vždy ve středu objeví hláška, že "zítra konečně domů". Jak je to s pracovním režimem v Německu? Tam už přešli na 4denní pracovní týden?
Oni se tady nedělají přesčasy, za rok se může udělat maximálně myslím kolem 150 hodin, tak jak dělám do večera tak ve čtvrtek odpoledne se dá vyrazit domů. Hned je trochu delší víkend. Vždycky jednou za čtrnáct dní zůstanu do pátku a vlastně za těch deset hodin navíc, dostanu peníze bokem, což za měsíc pokryje penzion, jídlo a nějaké to pivo. Tak nemusím utrácet diety.

3a.) Vlastně je to stejné, jako v ČR. Vždyť jsme jedna EU. :) Tím bohužel veškerá podobnost končí. Co vlastně děláš?
Jak jsem vlastně přes týden pryč, tak není moc času na koníčky. Když je dobré počasí, tak vyrážíme na kolo. Rád sleduji veškerý sport, hlavně hokej. Před pár lety jsem začal používat Linux, tak občas vyzkouším novou distribuci, ale dneska už se v počítači tak nešťourám, jsem rád, že to všechno funguje. Zůstal jsem u Ubuntu a na notebooku jsem nechal po Mandrivě Mageii. Rád se podívám na pěkný film.

3b.) Proč Linux? Proč ne Windows?
Tak nejdřív jsem chtěl Linux jenom vyzkoušet, a tak jsem, jsi koupil knihu od Ivana Bíbra Mandriva Linux 2008.1. Mandriva mne zaujala vzhledem a i tím, že vše fungovalo hned po instalaci. Tak se postupně stávala jediným OS na počítači. Čas od času jsem vyzkoušel i jiné distribuce, ale Mandriva tak nějak vyhrávala spolu s Ubuntu. Dnes se Mandriva už nevyvíjí, tak jí nahradila Mageia.
Windows používám také, ale už jen kvůli iTunes, na synchronizaci iPadu a iPhonu.

3c.) Neláká tě, s ohledem na na iPhone, iPad, vyzkoušet iMac, nebo MacBook Air(Pro)?
Jo, tak to určitě, chtěl bych koupit MacBook Air, nebo iMac, ale je to dost peněz, tak to vidím až na příští rok. Zatím jsem hodně spokojen s iPhonem. Bez iPadu bych si už cestování asi nedovedl představit. No jak se znám, tak asi stejně dlouho nevydržím a určitě ještě jedno zařízení koupím dřív než za rok.

4.) Čím se člověk baví, přes týden, v cizině, mimo domov?
Tak ono toho k dělání moc není.  Pracuji do sedmi hodin, přijedu na penzion kolem osmé, tak už jenom uvařit jídlo, kouknout na Twitter a zhlédnout nějaký film. No a co by to bylo za montáž, kdyby se občas neposedělo s kolegy.

4a.) Předpokládám, že vás bydlí víc pohromadě. Takový návrat do studentských let, jen ve vyšším věku. :) Máte nějak rozdělené úkoly?
Jsme na penzionu čtyři a většinou každý dělá na co má chuť. Hlavně člověk jak dorazí až večer, tak je kolikrát rád, že se podívá na film. Teď dávají Ligu mistrů, tak se sleduje fotbal. Na posezení v restauraci to moc v Německu není, pivo tady stojí kolem 3,5€, tak se vždycky koupí basa a někdy se jde spát trochu později :)

5.) Jaká je nejméně oblíbená činnost Zdeňka Kremla?
Asi největší hrůzu mám, že bych měl něco opravovat na autě. A pak asi žehlení, to je snad horší, než to auto. Ale to naštěstí doma dělat nemusím.

5a.) Nemáš rád domácí práce? ;)
Abych se přiznal, tak vůbec. Ale zase třeba rád občas uvařím.

5b.) Pohlreich nebo Babica?
Určitě Pohlreich.

6.) Když nebudu počítat děti, vyskytují se ve vaší domácnosti zvířata?
Máme dvě fenky a děti mají ještě morčata.

6a.) Rozpovídej se o svých zvířátkách! :)
Tak starší je labradorka, je jí třináct let, která už je bohužel hluchá. Druhá fena je nezjistitelné rasy, ale kousek labradora tam je :-)
Obě dvě jsme si vzali z útulku. Bylo zajímavé, že starší, byla už dost nemocná, chodit už pořádně nemohla, tak se doma přemýšlelo o injekci. Vzali jsme si druhého psa, a jí to přidalo další dva roky života. Najednou, jako kdyby byla zdravá. Ale už to s ní moc dobrý není.

7.) Sýr nebo salám?
Radši sýr.

7a.) S pečivem nahoře, nebo dole?
S pečivem dole.

7b.) Taky jsi ten smolař, kterému končí pečivo namazanou částí vždy na zemi?
Rozhodně, tolik štěstí mít ani nemůžu :)

7c.) Znáš někoho, kdo to štěstí má?
Když se podívám na mé rodiče, tak je hezké, že i po tolika letech, co jsou spolu, je na nich vidět, že jsou šťastný. V dnešní době, může být člověk šťastný, že celá rodina je zdravá a jsou všichni v pohodě. A štěstí mám i já, že mám tak tolerantní manželku. A že mě bylo také dříve dost.

8.) Auto nebo motorka?
Auto.

8a.) Proč?
Motorky jsou pěkné, ale na mně jsou to moc rychlé stroje. Mám z nich respekt.

8b.) Ani jako "puberťák" jsi neproháněl "fichtla"?
Tak to jo. Měl jsem Simsona. V patnácti to byla pecka. A hodně jsem se na něm vyřádil.

8c.) Nějaká poklidná silniční verze tě neláká?
Harley by špatný určitě nebyl, jen tak v klídku se prohánět krajinou. Tomu bych se určitě nebránil.

9.) Zdá se, že pomalu končí zima a blíží se jaro. Na co se těšíš?
Po dnešní cestě do práce asi hlavně na to, aby už slezl sníh. Jinak, že už se bude dát vyrazit na kole a taky dny se prodlouží.

9a.) Jak snášíš změnu letního/zimního času?
Úplně v pohodě, nemám s tím problémy.

10.) Desátá otázka je poslední. Děkuji, že jsi přijal pozvání, bylo to příjemné a doufám, že se mi podařilo z tebe vytáhnout něco zajímavého, co čtenáře Twitteru potěšilo. Ale stejně - Je něco, co bys nám chtěl o sobě říct a na co jsem se nezeptal?
Ještě jednou bych chtěl poděkovat za pozvání do 10 otázek pro…
Asi už jsem na sebe řekl všechno, snad jen nějakou neřest a tou je u mne určitě kouření, kterého se stále nemohu zbavit. Hodně jsem už kouření díky elektronické cigaretě omezil, ale té nikotinové se nemohu zbavit. Tak doufám, že jednou se obyčejné cigarety, i té elektronické, zbavím úplně.
Jinak tobě, ale i ostatním přeji hodně úspěchů a ještě jednou děkuji za pozvání.

Předchozí rozhovory zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat